Maria

Hela hennes Jag lyfter mig.
Jag går, går och går. Njuter av varje friskt andetag. Njuter av frostbitna blommor, frostvita löv och solen som mättas av frostmoln. Frost i blommor, frost i löven. Frost i luften jag andas. 
 
Jag kommer aldrig kunna förklara hur mycket jag längtar. Inte som en mor som saknar sitt barn. Inte som att sakna sin älskade. Det är längtan efter en kär vän, även om vännen är aldrig så liten. Jag längtar till Den Lilla, som en vän som saknar en vän.
 
Så kommer stunden och hjärtat svämmar över litegrann, jag känner hur ljuset i mina ögon tänds. En liten hand i min, ett par mörkblå, leende ögon.
 
Varsin glass, en kopp kaffe med timglas och innan vi vet ordet av, har vi bytt både glassked och glass med varandra. 
 
Gunga mig! Jag vill gunga!
Hur högt?
Jag vill gunga ända till himlen! 
 
Jag vill lyfta dig högt. Jag vill få dig att nå evigheten. Så länge jag bara orkar, lyfter jag dig upp på mina axlar.

Vad glad jag är att få vara med dig. 
Det säger du ju varje gång! 
Ja. Och jag menar det. 
Kommer du vilja vara med mig när jag blir gammal tant då?
Alltid, alltid och alltid.
 
Vi har varit lyckliga idag. Med Den Lilla blir jag friskare. Hela hennes Jag lyfter mig. Bär mig. Mer och längre än hon förstår. I gengäld vill jag visa henne hur värdefull hon är. Jag vill att hon förstår hur lycklig hon gör mig, vad hon väcker, långt inom.
 
Vi har varit lyckliga idag. 
 
 
#1 - Du vet vem

TACK!