Maria

Cykel till jobbet
Nöjd och glad Maria tog cykel till jobbet. Det var en vacker väg, utvald av Google Maps,  även om den absolut inte var den kortaste (eller ja, det var väl den kortaste säkra vägen som Google kunde erbjuda); fem mil, knappt. Strax under två och en halv timme, tog det. 
 
Så. Jag var glad och tillfreds när jag anlände till Kristinehamn. Jag fick en sammanbiten utskällning av H och sen både chockade, imponerade och trötta reaktioner, av övriga kollegiet.
 
Jag passade på att ta cykeln idag, när vi hade studiedag och jag inte behövde plocka fram material till lektioner. Jag kunde således komma till jobbet först vid halv åtta (fast jag cyklade snabbare än GPSen hade trott och var framme redan tio över sju).
 
Nu sitter jag i solen och har precis sett femmorna spela en match i klassfotboll. Om en stund är det fyrornas tur och sen ska jag och min cykel ta tåget hem. 
 
Tjing! 
 
Gooomorron, Krillehôla! Dags att vakna!