Maria

Lördag
Dagen har varit sådär grymt bra. Den började med sex kilometer snabb löpning på lätta ben och lårmusklerna orkade och knäna höll! Både kropp och knopp behövde få känna det, nu när det bara är tre veckor kvar till VårRuset. 
 
Förresten... Är det någon mer än jag, som andas i femtakt när den springer? Inandning på två steg, ut på tre. Alltid, undantagslöst. 
 
Nåväl, framåt eftermiddagen åkte vi till svågern och unghen. Jag och unghen myste och busade länge och vi såg trav och då kom storebrorsans häst tvåa, ivrigt påhejad av ettochetthalvtåriga unghen, vem jag just är i färd med att lära heja fram hästar på upploppet medelst applåder. Längtar till nästa helg då hen ska bo hos Finaste och mig. Faster ska visa alla sina bästa bus.
 
Nu har vi filmmys hos N. Lördagen har varit bra. Utan minsta undantag. 
 
Analys av faderns och farbroderns V75-system, med smörgåsrån i hand. Rimligt ändå.
 
Är vi lika, storebror och jag?