Maria

Trettio

Hjärtat är alldeles överfullt och varmt, efter att idag ha lämnat tjugo-någonting-åren.

Så mycket kärlek som har östs över mig idag. Jag har slutat räkna gratulationer på Instagram (fast nästan sextio orkade jag räkna till), för att inte tala om alla sms och grattis bland folk jag träffat under dagen. Chef, kollegor, specialpedagog och barn har mött mig med öppna armar. Jag har fått tre halsband, en halv miljon teckningar, bubbel, en gran, två pärlplattor, ett silverfärgat hjärta, en nedklottrad whiteboard, kort och presentkort och säkert massa mer som jag hunnit glömma. En underbar videohälsning från före detta förskolebarn, hälsning från förälder vars barn berättat hemma om min födelsedag, samtal... Ja. Det tar liksom inte slut.

Tack. Från botten av mitt hjärta. Tack. Alla.