Maria

Löpning

Igår var två och en halv kilometer en ren plåga.

Idag skulle det bli en kort runda för att få igång magen, som stod precis still. Gårdagens middag låg som en sten i magsäcken så jag planerade att ta någon kilometer, bara för att väcka kroppen (har dessutom ett spänstpass på gymet inplanerat senare så jag ville ta en lugn morgon) men kroppen i sin tur bah Kom igen kompis, nu gör vi det här! och drog med mig på sju kilometer!

Jag vet inte varifrån det kom men det är helt klart kroppens sätt att tacka för all energi den pumpats med i helgen.

Det var fjärde gången jag löpte sedan i januari, tror jag. Fjärde. Och det blev sju, lätta (fast ganska kissnödiga), kilometer.

Det gick inte fort. Och vill jag öka tempot (vilket jag inte ens är säker på att jag vill), så kanske jag måste lägga lite mer tid på löpträning men det här är ett bevis på att det finns sååå mycket annat som ger kondition, än bara löpning. Jag har boxats, jag har dansat och jag har steppat (och haft sjukt kul, samtidigt) denna vår och se bara, vad himla bra det blev.