Maria

Två kilo choklad
Igår var det traditionsenligt långfredagstrav här i Karlstad. Finaste och jag var där och gick omkring och frös. 
 
Hästarna galopperade hej vilt och inte en krona tjänade vi. Fast det var Finaste som stod för förlusterna. Jag spelar löjligt sällan på trav.
 
Dagens enda vinst stod jag för. Precis innan vi skulle sätta oss på cyklarna och trampa hemåt, ställde jag mig vid chokladhjulet och la en tjuga på bricka 42 (svaret på gåtan om livet, universum och allting (den som fattar, fattar)).
 
Högvinst. En får tacka. 
 
Nu har vi choklad för flera veckor framöver (eller för några dagar, åtminstone).
 
 
 
Det skulle kunna vara så att det här var gravöl och att jag sörjde Jesu Kristi lidande och död men så var det inte utan jag tog en öl klockan två på eftermiddagen för att jag var ledig och för att det var trav.