Maria

Gott så
Idag vaknade jag kvart i sju. Två timmar senare än vanligt. Och det, helt utan stress i kroppen. 
 
Kvart i sju. En vanlig fredag. Och jag hade inte ens försovit mig.
 
Jag fick vakna lugn. Med en go känsla i kroppen. 
 
Igår fick jag en bra dag tillsammans med mina fina elever. Vi började dagen med en gemensam Pokémonjakt, med åldersblandade grupper, för hela skolan. Eleverna var fantastiska i att ta hand om varandra och mina mellanstadieelever tog ett enormt ansvar. 
 
Dagen flöt på, med glada barn och bra lektioner. 
 
Sen fick jag rensa luften med två personer, efter att samtalen med dem gjort mig både frustrerad och ledsen. När en dialog inte varit helt konstruktiv, mal den i huvudet på mig och kvällen innan, hade jag imaginära samtal i huvudet. Jag gör ofta så, när jag är upprörd, ledsen och arg, framförallt när jag upplever att det beror på andras agerande och att jag behöver säga ifrån. Då övar jag. Jag har låtsassamtal. Föreställer mig hur motparten svarar. För då får jag ut allt det där frustrerade, får släppa ut tårar och blir något mer rationell när det väl är på riktigt.
 
Igår fick jag prata med en, maila den andra. För det är ju människor jag egentligen tycker mycket om och litar på. Det är på sätt och vis bra att jag har fått vara lite upprörd inför dem, för det stärker bara mitt förtroende för dem, att de trots mitt agerande står kvar.
 
Så. Bra dag. Konstruktiva dialoger. 
 
Bra morgon idag, med två timmars sovmorgon. 
 
Jag skulle på kurs. Och där satt jag och var representativ och skötte mig. Jag hade det bra.
 
Jag har släppt veckans tyngder och går in i helgen med en go känsla. 
 
Gott så.
 
Lite för utsövd. Möjligen. 
 
 Skickade den här bilden till chefen. För att göra intryck, liksom. Jag menar, vad kan vara bättre än fulltecknat block, penna och ett bevis på att jag kom ihåg kommunens namnskylt?