Maria

Jag blir bättre och bättre på det.
I måndags var åter en sån dag då jag la mer på mig, än som egentligen var nödvändigt. 
 
Jag skickade henne ett mail, som hon sa.
 
Sen hade vi det där mötet då jag till slut kände mig anklagad, så till den grad att jag började fundera på om det jag kände, det jag oombett och otackat lagt på mig själv, ändå var berättigat. Ett möte som ledde till att jag sammanbitet, envist och passivt aggressivt emotsade flera argument, på ett inte särskilt vuxet sätt.
 
Igår tog jag tag i det igen. Sa det där som behövde bli sagt.
 
Jag bad om ursäkt för min ilska ton men sa också hur jag hade upplevt det hela. Jag pratade med de två det berörde och jag förklarade att jag känt mig anklagad men kunde ändå stå för att jag själv inte betett mig speciellt moget. Jag både tog och gav. Släppte in men sa samtidigt ifrån. Jag vill inte bli behandlad så. Och jag kan inte behandla så.
 
Jag blir bättre och bättre på det. På riktigt. 
#1 - F

👍🏻 Ett stort steg på vägen! Både stå upp för sig själv och medge att det blev lite galet. Träning ger färdighet. 💖