Maria

Mitt godaste kaffe
Jag har ett nytt favoritkaffe här hemma. Inte för att något går upp mot en riktigt god Mocca Latte, men jag har inga lattegrejer hemma och dessutom försöker jag bara unna mig en mocca någon gång ibland. Inte världens mest hälsosamma grej, liksom.
 
Vi har tre burkar med kaffe i kylen; ett som Finaste införskaffat och som väl skulle räknas som vanligt hushållskaffe (dock på hela bönor, vilka vi maler när det behövs; vi har ju en kaffekvarn så varför inte köpa hela bönor och vardagslyxa?), ett chokladkaffe som jag köpt på Kardemumma här i stan (det är inte jätteofta jag är sugen på det men det är sååå gott när lusten faller på) samt ett kaffe från Espresso House.
 
Det sistnämnda är helt fantastiskt! Det är faktiskt törstsläckande (jag trodde inte kaffe kunde ha den egenskapen, vätskedrivande som det ju faktiskt är). Jag brygger det på morgonen om jag hinner och jag njuter verkligen av varje kopp. Jag köper det på påse, hela bönor, på Espresso House och det är inte farligt dyrt; sjuttionio kronor påsen. Nej, jag har inte kommit ihåg att kolla vad den väger men när allt kaffe var malt så var hela burken på bilderna nedan fylld.
 
Ja.
 
Jag har en kopp framför mig nu.
 
Muuuuuums!