Maria

Jag får mer än jag ger...
Jag tror jag behöver semester nu. Därmed inte sagt, att jag inte vill vara på jobbet. Inte en enda gång under det här läsåret, har jag känt en motvilja att gå dit. Jag vaknar och längtar till jobbet. 
 
Det har jag inte brukat göra, två veckor innan semestern.
 
Men. Jag är stressad. Jag älskar jobbet, men stundtals tär det på mig. Jag får mer än jag ger, men energin till att processa, finns inte. Jag processar för långsamt. 
 
Så. Jag behöver ledigt. Mest för att hinna ta in allt, även det fina. Jag behöver få börja sakna alltihop. 
 
Nu är det två veckor kvar med barnen. De kommer flyga förbi. Snart är det skolavslutning och jag kommer undra, vad som hände, om det inte nyss var Lucia?
 
Sen är det tre arbetsdagar. Sen semester. 
 
Välkommen, säger jag bara.