Maria

Sommarlista

VAD SKA DU GÖRA I SOMMAR?
Träffa folk, hoppas jag (är en typisk såndär som säger att "Vi måsts ses i sommar när vi är lediga!" och så blir det sällan av...). Vandra med Finaste. Vara i stallet. Blir gudmor! Åka någonstans med F och bara... vara.

SKA DU ÅKA NÅGONSTANS?
Jag och Finaste åker till Norge och vandrar i början av juli, sen blir det Västergötland och stallet. Vi avslutar Finastes semester med att åka till Skåne på dop - Jag ska bli gudmor!
Vart jag och F sen tar vägen vet jag inte än.

HUR LÄNGE SKA DU VARA LEDIG?
Jag börjar jobba igen den 8 augusti. Det känns sjukt långt.

VAD VILL DU VERKLIGEN HINNA MED?
Jag vet inte... Tid vid vatten, möjligen. Hav eller sjö, det är mig inte så noga, även om havet alltid lockar mig till sig.

VEM KOMMER DU UMGÅS MEST MED?
Finaste och stallfôlket, om vi räknar kvantitativt.

VAD KOMMER DU LÄGGA MEST PENGAR PÅ?
Vandringsutrustning; eftersom vi vill testa att campa lite mer i år och inte bo inne på fjällstationerna, behöver vi komplettera ganska mycket.

VAD KOMMER DU HA PÅ DIG?
Det som är bekvämt och lagom varmt; bikini, klänning, vandringskläder (underställ, vindbyxor, kängor). stallkläder (vilket helt beror på väder, temperatur och förhandenvarande aktivitet), shorts, linne... Det mesta min garderob kan erbjuda.

KOMMER DU BLI BRUN?
Troligtvis inte. Jag tycker det är sååå tråkigt att ligga och pressa och varken i stallet eller på fjället tänker jag gå i bikini.

VAD KOMMER DU ÄTA?
Det som bjuds. Grillad halloumi, i mängder, skulle jag tro. Glass. Frystorkat som kan tillagas lätt på ett fjäll och som inte är så tungt att bära. Troligtvis sjuka mängder bröd under stallveckan.

VAD KOMMER DU DRICKA?
På fjället - vatten (älskar fjällvatten som en bara tar ur porlande bäckar). I stallet - ...öl. Och vatten. Och med tanke på att endast två och en halv semesterdag har hunnit avverkas och jag snart har tömt kaffeburken så får jag väl lov att säga kaffe också. Rödvin och rosé.

VAD SER DU MEST FRAM EMOT MED SOMMAREN 2017?
Vandringen och att få se delar av Norges vackraste natur. Dopet. Stilla vänskap med F, där inga ord behövs.

 Jag ser också fram emot vila, stillhet och tystnad.
#1 - F

❤️