Maria

Helgen
Gårdagen var fylld av glädje och lek och jag fick uppleva allt från att fiska löv från bryggan till att bli matad med förtuggad hallonbåt. Det, toppat med snusande i småbarnsnackar, garanterade en hundraprocentigt lyckad lördag och en trygg sömn efteråt. 
 
Idag inledde jag med en timmes step på gymmet och sen en stunds styrketräning. Lite dusch och fix, en lugn runda på stan för att sen, vid två, möta upp J vid badhuset. Där, govänner, lyxade vi till det rejält. 
 
J hade fått presentkort på relaxavdelningen på badhuset och vi gled runt mellan bubbelpool och olika sorters bastu, solrum och varm stenbädd innan vi tog en lätt sallad och avrundade dagen. Nu är vi som nya!
 
Tack livet, för att du bjuder på så mycket vackert just nu. I det mörka, ser du alltid till att jag ser det ljusa och låter det ta över. Mörkret blir mindre mörkt när du är såhär, kära, vackra liv. Tack, för att du låter mig må bra. 
 
Resten av kvällen bjuder på tvättstugetid och soffhäng, men jag har faktiskt lyckats förbereda veckans alla lunchlådor. Applåder, tack! 
 
Tofu, ugnsstekt sötpotatis, blandsallad och hemgjord hummus.