Maria

Tavelvägg for dummies
Jag är den första att erkänna att jag helt saknar inredningssinne men att arrangera en tavelvägg var faktiskt ganska kul. Jag har i omgångar både vunnit och köpt tavlor och nu ville jag få upp dem.
 
Jag hittade lite tips på nätet och valde följande metod:
 
Arrangera tavlorna på golvet först. Mät och greja. 
 
 Rita av tavlorna på papper, så du har storlekarna klara för dig och markera tydligt var upphängningen sitter. Himla bra metod för att bli av med gamla fula presentpapper.
 
 Tejpa upp papprena på väggen och mät noga nu, så alla papper sitter exakt där du vill ha tavlorna. Det är bra att skriva på pappret vilken tavla just det pappret föreställer. Spika sedan fast papprena med tavelkrokar och se till att själva kroken hamnar där du markerade att upphängningen satt.
 
 Riv ner papprena och ersätt dem med rätt tavla. 
 
 
Astrid Lindgren och Annika Norlin/Säkert! - Ella/Olyckssystern
Boosttavla - Josefin Swan/egoFIN
Nallar ("Kom, det gör inget att vi är olika") - Anna Grundberg