Maria

Det som stormen aldrig tog. Det som mörkret inte fick.

~Det som stormen aldrig tog~
~Det som mörkret inte fick~

 

Det stormar inombords. Ibland är det mörkt. Det är så jag är och när jag inte förstår min omgivning, när jag upplever mig förlora kontrollen, blåser det upp lite extra.

Men. Självklart finns ljuset där. Det finns sådant storm och mörker aldrig kan ta ifrån mig. Idag har mina elever varit så fina, allihop, och jag har njutit av varenda stund med dem. Idag har jag tillåtit mig själv att försöka våga börja tro på det där som stod, att jag kan allt jag vill. Jag börjar våga närma mig tanken. Jag har inte lyckats på alla fronter idag för jag vill inte lägga energi på att slåss alltför mycket mot Honom idag, när så mycket annat flyter. Så ja, Han har vunnit, just idag.

Nu kryper jag ihop intill Finaste. Håller kvar känslan. Sparar alla leenden och skratt. De kan behövas redan imorgon igen.