Maria

Jag har gått i samma kläder i fyra dagar.
Jag har tillbringat de senaste fyra dagarna på min plats på jorden. Där jag alltid känner värme. Där leran obönhörligen klättrar upp till knäna på mig, allteftersom dagen går. Den plats där jag skrattar tills tårarna rinner. Den plats där jag känner mig så oerhört omtyckt. 
 
Jag har sovit tre nätter i den säng där jag alltid somnar ovaggad. Jag har vaknat med utsikt över en lerig hage och jag skulle byta ut vilka snötäckta vidder som helst mot just den gyttjan, varje dag. 
 
Jag har gått i samma kläder i fyra dagar. Jag har druckit champagne iförd pyjamas. Jag har haft grus i både näsa och öron. Mina händer är snustorra och naglarna är flisiga. Jag har lett från öra till öra och jag har fått känna varm hästandedräkt mot mitt ansikte. Jag har kysst mjuka mular och klappat varma halsar. 
 
Jag har mått bra. Jag mår bra. Jag har tankat.