Maria

Lördag
Imorgon ska jag springa IronTrail-stafetten i Krillehôla. Det är mitt geni till kollega som kommit på detta. Totalt, från start till mål, ska vårt lag på sex personer ta sig runt ett maraton. 
 
Jag ska springa sistasträckan. Drygt fem kilometer. Det känns rimligt ändå. Jag har dock ingen aning om hur sträckan ser ut så det kan gå lite hursomhelst. Innan det är min tur så kommer mina kollegor ha larvat runt i skogarna och på vägarna norr om Kristinehamn. Vi har fått planera noga, för att få ordning på hur alla tar sig till sina startplatser men vi har nog fått ihop det. För egen del ser jag minst fram emot all väntan; första start går klockan elva och när jag ska börja, är det ju bara fem kilometer, av fyrtiotvå, kvar. Jag kommer alltså inte komma iväg förrän runt halv tre. Kul. Not.
 
Nåja. Idag har det fått lov att bli vila. Möjligen tar jag en promenad senare. Vi har lunchat, uträttat lite ärenden, planterat i blomlådan på balkongen, hängt upp amplar och... ja, inte mycket mer, faktiskt. Jag drog på mig en bikini (nåja, ett hopplock av fina grejer från Röhnish nya kollektion - sporttop (vilka ju aldrig funkar att träna i, med min byst) och underbart kycklinggula shorts) och la mig i en solstol på balkongen. 
 
Bra lördag, helt klart. 
 
 
 
Vred solstolen efter en stund, för att hänga med solen.